שיפור מתמיד של החטיפים שלנו

מיליוני ישראלים נהנים מדי יום מהחטיפים המלוחים שלנו. עובדה זו טומנת בחובה אחריות גדולה, לכן אנחנו תמיד עם היד על הדופק ושואפים לשיפור מתמיד של המוצרים: שיפור בהרכבם התזונתי, בהתאמתם לצרכים תזונתיים ייחודיים, ובגיוון גודל האריזות והנגשתן לכל חלקי האוכלוסייה.

המסע שלנו להנגשת אריזות החטיפים לאנשים עם מוגבלות

אריזות מונגשות יותר לאנשים עם לקות ראייה

אנשים עם מוגבלות שואפים לנהל את חייהם באופן עצמאי כמו אנשים ללא מוגבלות, בטח כשמדובר בפעולות בסיסיות כדוגמת קבלת מידע מהאריזה.

כיום, לאדם עם לקות ראייה או עיוורון קיים קושי לקבל מידע מהאריזה באופן נגיש ושוויוני.

לכן, בשנים האחרונות אנחנו עובדים בצמוד עם מיזם 'שווה פיתוח' (מיזם משותף של ג'וינט ישראל מעבר למוגבלות, עמותת ציונות 2000 והביטוח הלאומי – אגף קרנות) ולומדים להכיר מקרוב את הגוונים השונים באוכלוסייה, תוך מחשבה ועשייה תמידית לשיפור החטיפים שלנו עבור כולם.

בפרויקט הנוכחי עבדנו יחד עם אנשים עם לקות ראייה ו'מגדל אור – עמותת יעדים לצפון' על פיתוח שייתן מענה לאתגרים איתם מתמודדים אנשים עם לקות ראיה או עיוורון.

למדנו, בדקנו והתייעצנו, כדי להביא פתרון מדויק שכעת מיושם אחרי תהליך ארוך של למידה ובחינה, ומבוסס על עקרונות הקביעות והניגודיות.

וכיום, אריזות תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס מותאמות ומונגשות יותר.

איך זה עובד?

  1. תבנית קבועה של המידע על גבי האריזות השונות – לצד התאמה של קונטרסט הצבעים, המיקום של כל פריט מידע יהיה קבוע בכל שקיות החטיפים כך שאיתורו יהיה פשוט יותר.
  2. תוקף מוגדל ובמיקום קבוע – הגדלת גופן תאריך התוקף המופיע על גבי האריזה.
  3. QR קוד – הוספת אפשרות לצריכת המידע באופן נגיש יותר דרך QR קוד שמעביר לעמוד מונגש.

נמשיך לפעול להנגשת המוצרים שלנו לצרכים ייחודיים של אנשים שונים, ולפעול למען חברה שוויונית ומכילה יותר.

אריזות נגישות יותר לפתיחה

החל מינואר 2022 כל אריזות החטיפים שלנו, קלות ונגישות יותר לפתיחה עבור א.נשים עם מוגבלות.
כחברה אנו מחויבים לפעול כל הזמן למען שיפור המוצרים והאריזות שלנו כדי לאפשר לכולם וכולן ליהנות מהם.
לפני כשנה יצאנו למסע להנגשת אריזות החטיפים שלנו, בעקבות סרטון מרגש של ילדה בשם אביב, ילדה עם מוגבלות, שלא הצליחה לפתוח את אריזת תפוצ'יפס האהובה עליה. 

"הסרטון נתן לי בוקס בבטן" אומרת קרן ברקת, מנהלת השיווק והקיימות של החטיבה ומוסיפה "החטיפים שלנו בדרך כלל הם רגעים קטנים של אושר וחיוך ופתאום לראות תסכול וקושי אצל ילדה גרם לי מפח נפש גדול מאוד" לכן, ההחלטה לצאת לדרך לשיפור נגישות האריזות שלנו הייתה מידית.

חברנו ל"שווה פיתוח", מיזם של עמותת ג'וינט ישראל וציונות 2000, ששם לו למטרה למקסם חיים של אנשים עם מוגבלות במרחב הצרכני, והתאמנו את מכונות האריזה שלנו, שייצרו אריזות הניתנות לפתיחה נגישה עבור אנשים עם מוגבלות.
בכדי לוודא שהפתרון אכן נגיש, יצרנו קבוצת מיקוד וגילינו ש-70% מחברי הקבוצה הצליחו לפתוח את האריזות הרגילות שלנו (30% שיפור ביחס לאריזות הקודמות), ואף הצליחו לפתוח אותן במהירות גבוהה יותר.

איך זה עובד?

התאמנו את מכונות האריזות השונות שלנו לצורת חיתוך חדשה, שמאפשרת פתיחה בדרך של קריעה, במקום הפתיחה הקיימת היום, שמחייבת תפיסה מ2 צידי השקית, ומשיכה תוך הפעלת כח, פעולה מורכבת פיזית וקוגניטיבית. וכך, ניתן למצוא שקיות עם חיתוך שונה, אבל דרך פתיחה זהה. סוג חיתוך אחד, חתך קטן בחלק העליון של השקית. סוג חיתוך שני, חיתוך בצורת זיגזג.

נמשיך לפעול להנגשת המוצרים שלנו לצרכים ייחודיים של אנשים שונים, ולפעול למען חברה שיוויונית ומכילה יותר.

חטיפים ללא גלוטן חטיפים ללא גלוטן

חטיפים ללא גלוטן

בשנת 2013 החלטנו להפוך את החטיפים המלוחים שלנו לנקיים מגלוטן. ההחלטה הזאת, שאולי נראית פשוטה, דרשה מאיתנו שינוי דרמטי בקווי הייצור. מסיבה זאת נמשך יישום ההחלטה כשלוש שנים. 

בין השאר, הרחבנו את שטח המפעל והעברנו את קווי הייצור למבנה החדש, כך שהיום יש במפעל שני מבנים נפרדים: בראשון אנחנו מייצרים חטיפים ללא גלוטן, בהם המותגים תפוצ'יפס, דוריטוס, צ'יטוס, שוש ופופקורן, ובשני אנחנו מייצרים את כל מוצרי המותג עלית קראנצ', ואת חטיף הבוטנים האמריקניים סבבה. 

כל המאמצים הללו לא מתחילים ונגמרים במפעל. בשנים האחרונות ביקשנו מהחקלאים שעובדים איתנו שלא לגדל את תפוחי האדמה ליד שדות שבהם גדלה חיטה, כדי שחלילה לא ייווצר מצב של זיהום צולב.

בנוסף לכך, קבענו לאורך השנים סדרה של נהלים סדורים שמטרתם למנוע חדירת גלוטן למפעל, ואנחנו מקפידים על יישומם בכל שלב. כך, למעט מוצרי עלית קראנצ', סבבה ותפוצ'יפס אפוי, וכן מוצרים שמיובאים בזמני ביקוש גבוה ומסומנים באופן בולט, כל החטיפים שמיוצרים במפעל המלוחים של שטראוס הם חטיפים ללא גלוטן. 

מצמצמים את כמות הנתרן מצמצמים את כמות הנתרן

מצמצמים את כמות הנתרן

מאז ומתמיד עמדה לנגד עינינו מטרה אחת מרכזית – ייצור החטיפים הטעימים ביותר שאפשר. היום יותר מתמיד אנחנו יודעים שאפשרי בהחלט לייצר את אותם חטיפים טעימים ומוכרים, עם הרבה פחות נתרן. לפני יותר מעשור התחלנו בתהליך מחקר ופיתוח שמטרתו הייתה מציאת דרך להפחתת הנתרן מכלל החטיפים. לאורך הדרך גילינו מלח ייעודי שמקנה לחטיפים טעם מלוח, כיפי וטעים, ובכמויות נתרן נמוכות משמעותית. בנוסף לכך, גם הצרכנים שלנו עברו תהליך הסתגלות מבריא כשחשפנו אותם לטעמים החדשים ומופחתי הנתרן בהדרגה. כך "הרגלנו" אותם לטעמים מעודנים יותר ומלוחים פחות. כל אלה הובילו להפחתת כ-20 טון נתרן מכלל החטיפים המלוחים שלנו מאז שנת 2011 ועד שנת 2019, הפחתה של למעלה מ-23%. אנחנו מתכננים להמשיך בתהליך המבריא והמשפר גם בעתיד.

אלרגן בוטנים אלרגן בוטנים

אלרגן בוטנים

אנו שמחים לבשר כי לאחר תהליך ארוך ומורכב הופרדו קווי הייצור שמכילים בוטנים, מקווי ייצור של חטיפי ה*תפוצ'יפס, דוריטוס ופופקורן.
*למעט תפוצ'יפס פופס וקידס.

בעקבות שינוי זה הצלחנו להוריד את אזהרת "עלול להכיל בוטנים" מאריזות מוצרים אלו, כך שניתן ליהנות ולצרוך בבטחה ללא חשש לאלרגן בוטנים את מוצרי התפוצ'יפס, דוריטוס והפופקורן.

**חשוב לבדוק את תיבת האלרגנים על המוצרים המשתנים.

עברנו לשימוש בשמן חמניות עברנו לשימוש בשמן חמניות

עברנו לשימוש בשמן חמניות

בשנת 2009 התחלנו במהלך ארוך טווח שהושלם בשנת 2016, ובמסגרתו עברנו להשתמש באופן גורף בשמן חמניות, דבר שהפחית מאוד את כמות השומן הרווי בחטיפים שלנו. עד לאותה העת השתמשנו בשמנים מגוונים ובהם שמן דקלים, שמכיל כ-46% שומן רווי. שמן החמניות, לעומתו, מכיל כ-10% שומן רווי, ובנוסף לכך הוא גם עשיר בחומצה אולאית שמקנה לו יציבות גבוהה בתהליכי חימום, מה שהופך אותו לשמן איכותי יותר באופן משמעותי. כיום שמן החמניות הוא השמן שבו אנחנו משתמשים בכ-90% מהמוצרים השונים.

מגוונים בגודל מגוונים בגודל

מגוונים בגודל

את החטיפים שלנו אוכלים בכל יום, בהזדמנויות שונות, מיליוני אנשים מכל קשת הגילים. לכן החלטנו לגוון את גודל האריזות, ולאפשר לצרכנים שלנו שליטה מקסימלית בכמות שהם צורכים. כיום אנחנו מציעים את החטיפים שלנו גם באריזות קטנות ובכמות מדודה, וגם באריזות גדולות המתאימות לאירועים חברתיים.

אוויר בשקיות אוויר בשקיות

אוויר בשקיות

אם יש שאלה אחת שאנחנו נשאלים לגביה שוב ושוב היא למה שקיות החטיפים שלנו, ובמיוחד שקיות התפוצ'יפס, אף פעם לא מלאות עד הסוף. הסיבה פשוטה, אנחנו רוצים לשמור על החטיף מפני פגיעות בעת השינוע. אילו לא היינו מכניסים את האוויר לאריזה, החטיפים עלולים היו להיפגע ולהתפורר עוד לפני שהגיעו אל המדף בסופר. האוויר שאנחנו מכניסים לשקית מהווה מעין 'כרית ריפוד' לחטיפים, ושומר עליהם שלא יימעכו. מסיבה זו את תכולת השקיות אנחנו לא מודדים לפי יחידות חטיף, אלא לפי משקל האריזה. 

תקן הזהב של פפסיקו העולמית תקן הזהב של פפסיקו העולמית

תקן הזהב של פפסיקו העולמית

לכל פעולה שאנחנו מבצעים במפעל יש תקנים שמוכתבים בידי חברת פפסיקו העולמית. התקנים הללו קובעים סטנדרט אחיד לפתרון בעיות במפעל, ולביצוע פעולות על הצד הטוב ביותר. מדי שנה אנחנו שולחים עובדים להכשרות במפעלי פפסיקו העולמית, ואת מבדקי הציוד והמזון שאנחנו עורכים, מבצעים באותו אופן בכל מפעלי פפסיקו בעולם כולו. שיתוף הפעולה שלנו הדוק, ואין יום שבו אנחנו לא מדברים עם עובדי פפסיקו ברחבי העולם, מבקרים אותם והם אותנו, עורכים השתלמויות משותפות ועוד ועוד. 

חברת פפסיקו גם הגדירה בעבורנו את ה'גולד סטנדרט': תקן מחמיר שמגדיר מרקם, טעם ומראה של החטיפים. צוות עובדים מומחה במפעל, נציגי איכות, הפעלה ומנהלים עוסקים באופן שוטף בבקרת איכות, ודואגים לביצוע בדיקות תקינות שמוודאות את תקינות טעם החטיפים, את מראם ואת מרקמם. 

בין השאר, משווה הצוות הייעודי את התפוצ'יפס החם והטרי שרק יצא מהמכונה, לתפוצ'יפס שעומד בסטנדרט הזהב שאנחנו מקבלים מפפסיקו העולמית מדי יום, ומוודאים שטעמם של שני החטיפים אכן זהה. את ההשוואה אנחנו עורכים על פי מספר פרמטרים ובהם מראה כללי, טעם ומרקם. הצוות מעניק לחטיפים ציון שקובע האם הם תקינים, האם צריך לבצע פעולה מתקנת, או שמא צריך לעצור את הפעילות, להבין מה מקור הבעיה ולתקן בהתאם. 

מדיניות האיכות המשולבת מדיניות האיכות המשולבת

מדיניות האיכות המשולבת

כשהסביבה הגלובאלית משתנה כל הזמן עלינו להתאים את עצמנו לאורך הדרך ולכן, החלטנו ליישם את מערכת ניהול האיכות על פי דרישות תקן ת"יISO 9001:2015, את מערכת ניהול בטיחות המוצר על פי דרישות תקן ת"י 22000 FSSC (הכולל את עקרונות ה – (HACCP, מערכת ניהול איכות הסביבה על פי דרישות תקן ISO 14001 ואת מערכת ניהול בטיחות על פי דרישות תקן ISO .45000.
אנו עומדים בכל הדרישות התחיקתיות המתחייבות מתוך עיסוק הארגון (תקנים לאומיים ובינלאומיים, תקנות, צווים וכל דין אחר), לרבות דרישות לקוח בתחום בטיחות המוצר.
הבטחת האיכות שחרטנו על דגלנו כוללת מחויבות לאיכות המוצרים שיוצאים מהמפעל ואנחנו מקפידים להיות קשובים ללקוחות ולהפיק לקחים תוך כדי למידה ושיפור ביחד עם העובדים והמנהלים ושיתופם בתהליכים.
אנו מתחייבים ומתחייבות לדאוג לבטיחות ההון האנושי בחברה ובמסגרת שיפור מתמיד שנערך, לייצר מקום עבודה בטוח ובריא לעובדים והעובדות, לאורחים במפעל ולספקים כדי למנוע תאונות ופגיעה בבריאותם.
המדיניות שלנו מבוססת על מניעה מראש של תאונות ופגיעה בבריאות העובדים.